Voorwaarden gebruik van het merk Digitale Fitheid

Waarom en wat mag je er mee doen.

Twee woorden in de Nederlandse taal achter elkaar zetten is iets wat miljoenen mensen elke dag doen.

Zolang die twee woorden verder geen lading, zeggingskracht of betekenis hebben, is er niet zoveel aan de hand. Maar als je met hard werken, zoeken, praten, schrijven en denken erin slaagt om de impact van die twee woorden groter te maken, dan is dat het gevolg van arbeid. Creatieve en intellectuele arbeid.

Al in een heel vroeg stadium van onze activiteiten rondom Digitale Fitheid besloten we dat we de lading en betekenis van die twee woorden - Digitale Fitheid - wilden beschermen. Want als we dat niet zouden doen, voorzagen we dat met een beetje pech, de term zou overkomen wat er met het Nieuwe Werken is gebeurd. Dat was aanvankelijk een term die een grote belofte was voor velen die snakten naar een andere manier van werken. Tijd en plaats onafhankelijk en nog veel meer. Uiteindelijk bleek het begrip uitgehold door grote leveranciers die er veel geld aan verdienen, terwijl er in de praktijk van de grote belofte niet veel terechtkwam. Het zou jammer zijn als dat ook bij Digitale Fitheid zou gebeuren.

We hebben het merk Digitale Fitheid en het achterliggende framework laten vastleggen en hebben we al een paar keer met succes een inbreuk op dat merk aangevochten. Dat hoort er helaas bij. Als je dat niet doet raak je het merk weer kwijt. Daarom is het handig als mensen vooraf kunnen lezen wat je er wel en niet mee mag doen:

Voor non-profit en overheid:

Ga je gang met ons Merk, leef je uit. Schrijf, spreek en train. Maak blogs, papers en artikelen. Podcasts en video’s. Masterclasses en trainingen. Er is maar een voorwaarde:

Benoem de 5 pijlers die we beschreven op onze site en verwijs hiernaar. Leg en spreek uit over welke van de 5 pijlers je het hebt als je spreekt over Digitale Fitheid. Als je alleen maar een verhaal over omgaan met Office365 houdt en dat Digitale Fitheid noemt dan vinden wij dat prima, zolang je er maar bij zegt dat je met de 3e pijler (digitale vaardigheden) bezig bent. That's it. Heel overzichtelijk allemaal. Over een tijdje zijn we wat verder met al onze plannen, en dan kun je zelfs ons logo, een 'stamp of approval' en ander moois krijgen van ons, zodat mensen weten dat je met ons verbonden bent mocht je die behoefte hebben.

Voor commerciële bedrijven:

De markt en de potentie is enorm. We zouden het heel tof vinden als jullie munt kunnen slaan uit het verspreiden van ons gedachtengoed. En in overleg kan er echt heel veel. Maar overleg even vooraf.